زمان جاری : شنبه 16 تیر 1403 - 6:27 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 385
نویسنده پیام
mohamad139400
آنلاین

ارسال‌ها : 5
عضویت: 21 /8 /1395
انتخاب رشته کنکور سراسری 96

انتخاب رشته کنکور سراسری 96
تصویر: http://sabztadris.ir/wp-content/uploads/2017/01/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C-96.jpgانتخاب رشته کنکور سراسری 96
فاکتور های بسیار زیادی برای موفقیت داوطلبان در انتخاب رشته کنکور سراسری 96 وجود دارد.اما متاسفانه برخی داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح انتخاب رشته در این مرحله که مهمترین مرحله برای داوطلبان پس از کنکور سراسری می باشد نتیجه مطلوب را بدست نمی آورند.بنابراین به دلیل اهمیت این مرحله و همچنین با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 96 لازم دانستیم در این مقاله به طور اختصاصی به بررسی تمامی موراد مرتبط با یک انتخاب رشته موفق اعم از نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 96، زمان انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 96 بپردازیم.
زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 96
در خصوص زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 96 به اطلاعتان می رسانیم که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 96 و قرار گرفتن نتایج بر روی سایت داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست در نیمه دوم مرداد اقدامات لازم را برای انجام انتخاب رشته انجام دهند.با توجه به اینکه مهلت انتخاب رشته تا اواخر مرداد ماه خواهد بود بنابراین تمامی داوطلبان می بایست در مدت زمان مشخص شده نسبت به انجام انتخاب رشته خود اقدام نمایند.برای آگاهی از تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری 96 می توانید در کانال تلگرامی سبزتدریس عضو شوید.برای عضویت در کانال تلگرام سبزتدریس کلیک نمایید.
نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 96
داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 به صورت اینترنتی خواهد بود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست با استفاده از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 از رشته محل ها ، کد رشته محل ها، ظرفیت آنها و … آگاهی لازم را کسب نمایند.همچنین علاوه بر موارد ذکر شده کسب آگاهی از رتبه منطقه ای ، رتبه کشوری، رتبه در زیرگروه و تراز (نمره کل) ، برای انجام انتخاب رشته صحیح و استاندارد لازم خواهد بود.ضمن اینکه برای کسب اطلاع از رتبه های قبولی سال های قبل و پاسخ به پرسش های خود در این زمینه می توانید از کارنامه سبز کنکور سراسری که تمامی موارد مرتبط با انتخاب رشته را در بر میگیرد استفاده نمایید.
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 96
دفترچه انتخاب رشته در واقع راهنمای اصلی شما در انتخاب رشته است.در این دفترچه تمام رشته های موجود برای انتخاب ، دانشگاه های ارائه دهنده رشته ها ، شرایط هر دانشگاه و تعداد ظرفیت ها مشخص شده.در انتخاب رشته کنکور همیشه توجه کنید که مرجع شما باید دفترچه انتخاب رشته باشد. در انتخاب رشته کنکور سراسری 96 امکان انتخاب 150 کد رشته محل را خواهید داشت.همچنین به خاطر داشته باشید که پس از انجام انتخاب رشته از دریافت کد 15 رقمی خود غافل نشوید.در خصوص تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 هم به اطلاعتان می رسانیم که طبق روال هرساله پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 96 ، سایت سازمان سنجش اقدام به انتشار دفترچه انتخاب رشته می نماید که برای هر گروه آزمایشی می بایست دفترچه جداگانه تهیه نمایید.
مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان انگلیسی
با توجه به اهمیت مرحله انتخاب رشته پیشنهاد می کنیم در مرحله اول دفترچه انتخاب رشته را تهیه و با دقت فراوان مطالعه نمایید و سپس رشته ها را براساس میزان علاقه و با در نظر گرفتن بازار کار و آینده شغلی آن انتخاب نمایید.همانطور که اشاره کردیم در مرحله انتخاب رشته شما داوطلبان امکان انتخاب 150 رشته محل را خواهید داشت.از دیگر مواردی که در مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری باید به اطلاعتان برسانیم این است که سازمان سنجش با استانی، ناحیه ایی، قطبی و کشوری کردن تمامی رشته های تحصیلی شانس قبولی داوطلبان را به نوعی بالا برده است بنابراین می توانید انتخاب هایتان را با توجه به موارد ذکر شده بر اساس علاقه خود در اولویت قرار دهید.
عوامل مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری 96
1- در ابتدا می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 را تهیه و با دقت مطالعه نمایید و از تمامی موارد مربوط به انتخاب رشته و نحوه قبولی در رشته ها ، ظرفیت ها کد رشته ها و… آگاهی لازم را کسب نمایید و بدون در نظر گرفتن تراز و رتبه ی رشته های مورد علاقه خود آنها را جدا کنید و در دفترچه ای یادداشت کنید.
2- رشته های خود را به 3 دسته انتخاب های خوشبینانه ، انتخاب های معمولی و بدبینانه تقسیم کنید و پس از تقسیم بندی 20 درصد از کل رشته ها ( بر حسب علاقه بیشتر) را در لیست انتخاب های خوشبینانه قرار دهید و سپس 50 درصد را در لیست انتخاب های معقولانه و 30 درصد هم در لیست انتخاب های بدبینانه قرار دهید.
3-بر اساس اولویت علاقه شخصی رشته های اضافی را از لیست خود حذف نمایید. ( دقت کنید که علاقه به برخی رشته ها فقط از روی بی اطلاعی از رشته مورد نظر است ، در مورد رشته ها به خوبی تحقیق کنید و بازار کار و شرایط آنها را بسنجید تا در آینده دچار مشکل نشوید).
4 – از انتخاب اول خود شروع کنید و انتخاب ها را با هم مقایسه کنید.به این شکل که انتخاب اول با دوم را مقایسه کنید اگر انتخاب دوم از هر نظر برتر بود به جایگاه اول انتقال دهید و بعد سراغ انتخاب دوم و سوم بروید و… تا انتخاب آخر به همین شکل عمل کنید.
4- در نهایت پس از انجام انتخاب رشته ویرایش و تغییرات نهایی در انتخاب های خود را انجام دهید.
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 96
در خصوص زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 96 لازم است بدانید که نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 96 در اواخر شهریور ماه بر روی سایت قرار خواهد گرفت. داوطلبان در صورت قبولی در مرحله انتخاب رشته می بایست در مدت زمان تعیین شده به همراه مدارک به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه و اقدامات لازم را جهت ثبت نام حضوری انجام دهند. اما آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته نشده اند می توانند شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت سراسری و یا تکمیل ظرفیت کنکور آزاد امتحان نمایند.برای آگاهی از تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری 96، برنامه ریزی کنکور انسانی 97 ، برنامه ریزی کنکور ریاضی 97 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس بگیرید.

منبع : انتخاب رشته کنکور سراسری 96

شنبه 07 مرداد 1396 - 15:47
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :